Digitalno-umjetnički projekat Uroša Krčadinca pod nazivom “Svesvrstani”, predstavljen je u Crnogorskoj galeriji umjetnosti “Miodrag Dado Đurić” na Cetinju, u okviru XI Fluid dizajn foruma. Izložba u organizaciji i produkciji Narodnog muzeja Crne Gore i NVU FLUX biće otvorena do 27. maja.
Projekat je započet na međunarodnoj umjetničkoj rezidenciji “They: Live – student lives revealed through context-based art practices”. Rezidenciju je podržala Kreativna Evropa u saradnji sa Ministarstvom kulture i informisanja Republike Srbije. Kasniji razvoj projekta podržali su Drugo more iz Rijeke i Kontejner iz Zagreba. Projekat je do sada izlagan u Galeriji DKSG u Beogradu, Galeriji Filodrammatica u Rijeci i Galeriji Miroslav Kraljević u Zagrebu. Nakon Cetinja, u planu je izložba u Sarajevu.
Rukovoditeljka Umjetničkog muzeja Mirjana Dabović Pejović istakla je da je projekat “Svesvrstani” zasnovan na algoritmu koji, generisanjem novih kreacija u vidu amblematičnog simbola kakav je zastava, otvara mogućnost stvaranja novih identiteta.
Interaktivan i zabavan, ovaj pristup poziva gledaoca da kroz neposredno učešće identifikuje i objelodani svoje preference po pitanju brojnih društvenih pitanja. Pažljivom posmatraču, analizom ponuđenih kombinacija, posredno je moguće definisati glavne preokupacije savremenog društva, ali i dominantan smjer u kojem se ono kreće kada su u pitanju tolerancija, stereotipi, ideološki stavovi… Posredno, one nam svjedoče i o tome koliko je tanka linija između prihvatanja i netrpeljivosti prema drugom i drugačijem unutar naših mikrosvjetova. Osim što je izrazito senzibiliziran da identifikuje duh vremena Krčadinac je sklon i istraživačkoj radoznalosti koja ga gura u stalno preispitivanje i polemičnost u tumačenju današnjeg značenja pojma identiteta – kazala je Dabović-Pejović.
Prema riječima Uroša Krčadinca, projekat dolazi iz pozicije nekoga ko je inžinjer, a zatim prelazi u polje umjetnosti, postavljajući ozbiljna i teška pitanja o odnosu čovjeka i njegovog identiteta.
– Da li su ti identiteti fiksni ili nijesu, da li možemo istovremeno biti puno toga, ko smo onda mi ustvari i ko smo onda to mi sada kada živimo u tim novim sistemima nove digitalne neslobode koja je globalno posredovana svim tim novim generativnim sistemima komunikacije, od nečega što zovemo tim užasno ideološkim nabijenim terminom “vještačka inteligencija”, preko društvenih mreža, preko svih drugih načina na koje danas interagujemo. Ta digitalna infrastruktura je postala na neki način glavna infrastruktura naših života – kazao je Krčadinac.
Uz Uroša Krčadinca, na ovom projektu radili su Maida Gruden, koordinatorka rezidencije, kustoskinja i urednica likovnog programa DKSG, Andrija Stojanović, producent i koordinator projekta, Ana Pinter, rediteljka i koreografkinja, Lav Mrenović, kustos, kao i Jelena Pejović, grafička dizajnerka. Tehnička i programerska podrška: Miloš Rančić, Jacques Laroche i Antonije Petrović. Kustos izložbe na Cetinju je istoričar umjetnosti Miloš Marjanović.
Uroš Krčadinac (1984) je digitalni umjetnik, doktor informatike, autor i edukator. Njegova transdisciplinarna praksa obuhvata programiranje, pisanje, animaciju i kartografiju. Istraživačke radove objavio je u najboljim IEEE časopisima, dok je umjetničke radove izlagao na brojnim izložbama, festivalima i konferencijama u zemlji i inostranstvu. Kao edukator i javni predavač, osmislio je i održao preko 100 javnih predavanja, tribina i radionica. Imao je 5 samostalnih izložbi. Doktorirao je informatiku na Univerzitetu u Beogradu. Trenutno radi kao vanredni profesor digitalne umjetnosti i računarstva na Fakultetu za medije i komunikacije u Beogradu. Takođe radi kao istraživač-saradnik Laboratorije za primijenjenu vještačku inteligenciju Fakulteta organizacionih nauka Univerziteta u Beogradu, kao gostujući nastavnik na Odsjeku za nove likovne medije Akademije umjetnosti u Novom Sadu i kao putujući edukator u raznim formalnim i neformalnim kontekstima.